وبلاگی برای دنیای IT اینترنت و دانلود همه چی

soroosh

جستجو

 

عکس: جایزه بنا به مرد طلایی کشتی

جمعه 20 مرداد 1391   05:02 ب.ظ


نوع مطلب : News--اخبار ،

محمد بنا، سرمربی تیم کشتی فرنگی کشورمان، که به گفته خودش در جوانی هم سالتو بارانداز نشده است، شب گذشته بعد از پیروزی امید نوروزی در فینال وزن 60 کیلوگرم، اجازه داد تا شاگردش او را سالتو بارانداز کند.











نوشته شده توسط : soroosh

جای مناسب شما در هواپیما کجاست؟؟؟

جمعه 20 مرداد 1391   11:36 ق.ظ

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) - بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی برای دلپذیرتر کردن سفرهای هوایی، خدمات ویژه‌ای به مشتریان ارائه می‌دهند. با این همه ترفندهایی هست که هنگام خرید بلیت می‌توان به کار بست تا در پرواز آسایش بیشتری داشت.

به گزارش شفقنا، دویچه وله نوشت: حمل یک پرواز دو ساعته در هواپیما در کنار یک شخص غریبه‌‌ برای بسیاری از ما کاری دشوار است، به خصوص وقتی که همسفر ناآشنا، اصرار به باز کردن سر صحبت داشته باشد یا اهل شوخی‌های بی‌مزه باشد. خط هواپیمایی هلندی "کی ال ام" از ابتدای سال ۲۰۱۲ با ارائه سرویس "Social Seating" راه‌حلی برای این مشکل یافته است.

مسافرانی که از طریق اینترنت ثبت نام پروازشان را انجام می‌دهند، چنانچه پروفایل فیس بوک و یا LinkedIn خود را وارد کنند، سیستم به صورت خودکار همسفران دیگری را که پروفایل و علایق مشابهی دارند، می‌یابد و این امکان را در اختیار مسافر می‌گذارد تا صندلی مورد نظرش را در کنار این افراد برگزیند.

البته مسافران آمریکایی مدت طولانی‌تری است که با چنین امکانی آشنا هستند. در سایت‌هایی نظیر "planely.com" مسافران پیش از سفر بدون توجه به خط هواپیمایی‌شان با وارد کردن مقصد و پرواز مورد نظرشان می‌توانند با مسافران دیگر همین پرواز آشنا شده و پیشاپیش بدانند در هواپیما در کنار دست چه کسی فاصله تا مقصد را طی می‌کنند.

ایمن‌ترین صندلی‌های هواپیما کدامند؟

هیچ صندلی از لحاظ ایمنی در هواپیما برتر از صندلی‌های دیگر نیست. اما از لحاظ آماری صندلی‌هایی وجود دارند که هنگام فرود اضطراری و یا وقوع آتش‌سوزی در هواپیما شانس بهتری را برای خروج و زنده‌ماندن در اختیار می‌گذارند. این آمار نتیجه تحقیق دانشگاه گرینویچ است که پس از بررسی ۱۰۵ سانحه هوایی و ۲ هزار پروتکل گفت‌وگو با بازماندگان به دست آمده است.

مسافرانی که در قسمت‌جلوی هواپیما (تا ردیف ۵) پشت یا جلوی خروجی‌های اضطراری می‌نشینند، شانس خوبی برای نجات دارند. بیشترین شانس نجات را اما کسانی دارند که درست روی صندلی‌های بغل درب‌های خروج اضطراری و یا یک ردیف جلوتر یا عقب‌تر از آن می‌نشینند.

نتایج این تحقیق نشان داده در صورت وقوع سانحه، سرنشینانی که ۶ ردیف یا بیشتر از خروجی‌های اضطراری فاصله دارند، کمترین شانس را برای زنده‌ماندن دارند.

بدترین صندلی‌های هواپیما کدامند؟

بدترین صندلی‌ها در هواپیما بدون تردید آن‌هایی هستند که روبروی دستشویی‌ها واقع شده‌اند. رفت و آمد مرتب مسافران و بوی نامطبوع نه تنها خواب را از چشمان می‌رباید بلکه اشتهای غذا خوردن را نیز کور می‌کند.

صندلی‌های میانی یک ردیف نیز چندان توصیه نمی‌شود. دسته‌های این صندلی‌ها اغلب به اشغال مسافران سمت راست و چپ در می‌آید، آرنج مسافر دست راستی هنگام غذا خوردن پهلوی نفر وسطی را سوراخ می‌کند و گوشه‌ی روزنامه مسافر دست چپی چشمانش را کور. صندلی‌های نزدیک آشپزخانه نیز چندان مناسب نیستند.

چه پیش و چه پس از پخش غذا میان مسافران، مهمانداران همچنان مشغول گرم کردن، جای دادن یا خالی کردن ظرف‌‌های غذا و نوشیدنی هستند و آسایش چندانی برای مسافر باقی نمی‌ماند. صندلی‌هایی که در ردیف آخر هواپیما، جلوی دیوار‌های جداکننده‌ی آشپزخانه و محل نشستن مهمانداران واقع شده‌اند نیز تنها به مسافرانی توصیه می‌شود که قصد خوابیدن به هنگام پرواز را ندارند، زیرا این دیوارها مانع خواباندن پشتی صندلی و در نتیجه یک خواب راحت می‌شود.

ساکت‌ترین مکان هواپیما

اگر صدای موتورهای هواپیما شما را اذیت می‌کند، همیشه سعی کنید جایی را حداکثر در ردیف‌های جلویی که از موتور دور هستند، رزرو کنید. علاوه بر کمتر شنیدن صدای موتور در این نقطه، شما جزو اولین مسافرهایی خواهید بود که از هواپیما پیاده می‌شوید. در میان هواپیماها، هواپیمای ایرباس A380 کمترین صدا را تولید می‌کند.

چگونه مکان ایده‌آلم را در هواپیما بیابم؟

در تمامی هواپیما حتی در قسمت درجه دو نیز صندلی‌هایی هستند که از بقیه راحت‌ترند. امروزه هنگام خرید اینترنتی بلیط می‌توان به راحتی صندلی مورد نظر را نیز انتخاب و رزرو کرد. در میان سایت‌هایی نظیر seatguru.com یا skytrax.com بر اساس نظرات مسافران صندلی‌ها را با توجه به موقعیت، متحرک بودن پشتی، نزدیکی به پنجره و یا داشتن فضای کافی برای دراز کردن پا ارزیابی می‌کنند که می‌توان از این اطلاعات هنگام انتخاب صندلی مناسب بهره برد.

چگونه می‌توانم سهم غذایم را زودتر بگیرم؟

به آن دسته از کسانی که گرفتن سهم غذا برایشان یکی از نکات مهم پرواز به شمار می‌رود، توصیه می‌شود در ردیف‌های جلویی هواپیما صندلی رزرو کنند، زیرا گاهی در پرواز‌های شلوغ زمانی که مهمانداران با چرخ‌های غذا به ردیف‌های پایانی می‌رسند، گزینه‌های انتخابی چندان زیاد نیستند. البته راه دیگری هم در این میان برای هر چه سریع دسترسی یافتن به غذا در طول پرواز وجود دارد.

شماری از خطوط هوایی سرویسی را به مشتریان ارائه می‌دهند که ۴۸ ساعت پیش از پرواز می‌توانند منوی غذای خود را از طریق اینترنت یا تلفنی سفارش دهند. در طول پرواز نخست منوهای غذایی سفارشی، سرو می‌شوند.

خواب راحت روی کدام صندلی‌؟

بهترین صندلی‌ها برای یک خواب راحت و بی‌دردسر در هواپیماهای مسافربری بزرگ اغلب صندلی‌های کنار پنجره در ردیف آخر هستند. پشت این صندلی‌ها را می‌توان بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران، به عقب تکیه داد و بدون نگرانی از رفت‌وآمد همسفران در مسیر رفت و برگشت دستشویی تا صندلی، به خواب فرو رفت.

تنگنا هراسی

تصور قرار گرفتن در فضایی تنگ و در میان شمار زیادی از انسان‌ها برای چندین ساعت بر فراز آسمان برای آنهایی که به تنگناهراسی (کلاستروفوبیا) مبتلا هستند، پرواز را به تجربه‌ای ناخوشایند تبدیل می‌کند. به این دسته از افراد توصیه می‌شود که صندلی‌های ردیف‌آخر را برای نشستن انتخاب کنند، زیرا در این مکان اغلب فاصله میان صندلی‌‌ها اندکی بیشتر است و کمتر حس تنگی فضا را منتقل می‌کند.

در صورت اجبار به انتخاب صندلی دیگر در میانه هواپیما توصیه می‌شود که این گروه صندلی‌های کنار راهرو را انتخاب کنند، زیرا از لحاظ روانی این صندلی‌ها تا اندازه‌ای احساس رهایی فوری از تنگی را به مسافر القا می‌کنند، حتی اگر درهای خروج اضطراری دورتر باشند.

تکان‌های هواپیما

در هنگام بلند شدن، به زمین نشستن و یا افتادن در چاله‌هوایی ‌تکان‌های هواپیما بسیاری را دچار حالت تهوع یا سردرد می‌کند. برای این افراد بهترین صندلی‌ها آنهایی هستند که در ردیف میانی هواپیما، درست در کنار بال‌ها قرار دارند. در این قسمت‌ها چرخش هواپیما کمتر احساس می‌‌شود.

۱۳ و نحسی تاریخی

قرن‌هاست که عدد ۱۳ انگ نحسی را با خود به دوش کشیده و در بسیاری از فرهنگ‌ها با دیده‌ی خوش از این عدد استقبال نمی‌شود. با نگاهی دقیق به لوگوی خط هواپیمایی بروکسل که بر روی بدنه‌ی هواپیماهای متعلق به این شرکت نقش بسته می‌توان ۱۴ نقطه را تشخیص داد که در کنار هم حرف b، مخفف نام Brussels Airlines را تشکیل داده‌اند.

زمانی که این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۰۷ آغاز به کار کرد، طراحان تنها از ۱۳ نقطه در طراحی این لوگو استفاده کرده بودند اما زمانی که شماری از مسافران نگرانی خود را از نحسی این عدد به اطلاع مقامات مسئول رساندند، این شرکت تصمیم گرفت تا یک نقطه به نقطه‌های لوگوی خود اضافه کند.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی از سر ملاحظه نسبت به مسافران خرافاتی خود، از شماره ۱۳ در شماره‌گذاری صندلی‌های خود استفاده نکرده‌اند.


نوشته شده توسط : soroosh

تقدیم به محمد بنا و کاروان کشتی فرنگی ایران که افتخار آفریدند

پنجشنبه 19 مرداد 1391   10:22 ق.ظ


نوع مطلب : News--اخبار ،


تقدیم به استاد محمد بنا و سعید عبدولی

درود بر شرف مربی ای که ۱۰۰میلیون پاداشش رو میده به شاگردش و میگه اینا شاگردای من نیستن، پسرای منن.

درود به مادری که با چشم گریون میگه از باخت پسرم ناراحت نیستم، فقط نزارید توی اون غربت گریه کنه چون من نیستم که اشکاشو پاک کنم…… 

در ادامه همین جریانات داوران این مسابقه ( ناداوران )  محروم شدند.

مهم این است که عبدولی دوباره تلاش کند تا حق خودرا در مسابقات دیگر بگیرد .

نویسنده وبلاگ " به کاروان تیم کشتی فرنگی ایران " تبریک گفته و برای آنها آرزوی بهترینها را دارد .



نوشته شده توسط : soroosh

ربات خرافاتی وارد معاملات سهام شد

دوشنبه 16 مرداد 1391   05:44 ب.ظ


نوع مطلب : News--اخبار ،

یك طراح موفق به ابداع ربات صورت‌دهنده معاملات سهام شده است كه بر اساس الگوریتم‌های خرافاتی تصمیماتی را اتخاذ می‌كند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فناوری Sid the Superstitious Robot بر اساس مجموعه‌یی از قوانین كه توسط شینگ تات چانگ 25 ساله برنامه ریزی شده، مدیریت می‌شود.

12-453.jpg

در میان این قوانین ترس از شماره 13 وجود دارد كه مانع از صورت گرفتن معاملات سهام توسط ربات در روز سیزدهم ماه می‌شود.

ربات جدید درواقع دوباره‌سازی دیگر سیستم‌های سهام است كه تصمیمات را بر اساس تغییرات منطقی‌تر از جمله بهای كالاهای خاص یا سایر نتایج منتظره اتخاذ می‌كند.

ربات Sid مفاهیم جدیدی را بر اساس بازخورد دریافتی از عملكردش به كار می‌گیرد. برای نمونه، یك الگوی خاص می‌تواند هم قابل مشاهده و هم قابل تصور باشد و الگوریتم از آن بر اساس "احساس" خرافاتی كه برمی‌انگیزد، استفاده می‌كند.

اخیراً الگوریتم‌های حیرت‌آور دیگری ارائه شده‌اند، اما الگوریتم جدید عملكرد خوبی داشته است.

خرافات تا حدودی بر بازار سهام تاثیر می‌گذارند و الگوریتم ارائه شده بر اساس آن می‌تواند دیدگاه‌هایی در رابطه با قوانین ریسك‌پذیری كه ما به طور ناخودآگاه از آن‌ها پیروی می‌كنیم، ارائه دهد.

انتهای پیام



نوشته شده توسط : soroosh

رادار وای فای و تشخیص حرکات از پشت دیوارها

دوشنبه 16 مرداد 1391   10:56 ق.ظ


نوع مطلب : News--اخبار ،مقالات ،


به لطف مودم های ADSL و روترهای بیسیم، امروزه تقریبا در تمامی دفاتر اداری و خانه ها می توان امواج رادیویی وای فای را یافت. و از این پس علاوه بر اینترنت، استفاده مهم تری از آنها نمود. گروهی از محققان انگلیسی موفق به ابداع سیستمی شده اند که با به کارگیری این سیگنال ها، موقعیت دقیق حرکتی شما را در اتاق های خانه ردیابی و اعلام می کند. 

Kevin Chetty از گروه امنیت و جرم شناسی کالج لندن تحقیقاتی را در خصوص چگونگی تولید یک رادار وای فای انجام داده. هم اکنون سیستم ابداعی وی با تشخیص و ثبت تغییرات لحظه ای مسیر حرکت و فرکانس امواج وای فای، می تواند از پشت یک دیوار ۳۰ سانتی متری موقعیت دقیق و مسیر حرکت شما را مشخص کند. 

سیگنال های وای فای که توسط روترهای وایرلس و لپ تاپ ها پخش می شوند، با برخورد به اشیاء متحرک بزرگ، تغییر فرکانس می دهند. سیستم ثبت و تشخیص این تغییرات تنها به اندازه یک چمدان کوچک است و خودش هیچ سیگنالی را ارسال نمی کند. یعنی این که خودش اصلا قابل ردیابی و تشخیص نیست. 

این دستگاه دارای دو آنتن است که با یکدیگر کار می کنند. آنتن اول امواج رادیویی اصلی و بدون تغییر را دریافت و کنترل می کند و آنتن دوم به دنبال امواج تغییر یافته می گردد. این ابزار می تواند افراد و اشیاء را تا فاصله حدود ۶۰ سانتی متری تشخیص داده و جهت حرکت آنها را مشخص کند. 

این سیستم فعلا فقط توانایی تشخیص اشیاء متحرک را دارد. اما Karl Woodbridge یکی دیگر از محققان این پروژه می گوید قصد دارند با بهبود این سیستم، بتوانند تمامی افراد زنده ای را که نفس می کشند شناسایی کنند. با این شیوه، می توانند محل قرارگیری افراد بدون حرکت را هم تشخیص دهند. البته اگر روتر خاموش شود و امواج وای فای قطع شوند. کل این سیستم بدون استفاده خواهد ماند! 

وزارت دفاع انگلیس یکی از گروه های علاقه مند به این پروژه است که با آنها همکاری نزدیکی دارد و به دنبال آن است که قبل از ورود ارتش یا نیروی ویژه پلیس به ساختمان ها، از این رادار برای کنترل محل استفاده کند.


نوشته شده توسط : soroosh

اجبار استفاده از سیستم ترمز خودکار برای خودروهای اروپا

دوشنبه 16 مرداد 1391   10:00 ق.ظ


نوع مطلب : News--اخبار ،


هر چند هنوز به دوران اتومبیل های بدون راننده وارد نشده ایم. اما صدای قدم های اتومبیل های هوشمند کم کم شنیده می شود. یکی از جدیدترین آنها، قانون جدید اتحادیه اروپا است که سازندگان خودروهای این قاره را موظف کرده تا آنها را به سیستم ترمز اتوماتیک مجهز کنند. 

بر اساس قانون جدید تمام خودروهای جدید از سال ۲۰۱۴ باید به این سیستم مجهز باشند. سیستمی که AEB نام دارد و وظیفه اصلی اش افزایش ایمنی هنگام رانندگی است. 

قرار است این سیستم از نوامبر سال آینده میلادی در خودروهای جدید این اتحادیه به کار برده شود و تغییرات در طراحی تمام خودروهای جدید از این زمان اجباری خواهد بود. تا تمام محصولات تجاری قادر به استفاده از AEB باشند. 

AEB مخفف autonomous emergency braking است و فناوری است که از روش هایی مانند رادار، لیزر یا دوربین استفاده می کنند تا موانع مسیر را تشخیص دهد. نرم افزار این سیستم، در صورتی که تشخیص بدهد احتمال برخورد وجود دارد به صورت خودکار ترمزهای خودرو را فعال می کند تا از تصادف جلوگیری کند. 

این سیستم در تصادف هایی که از روبرو صورت می گیرد، خوب عمل می کند و تا حدی نیز در تصادف هایی که از جهات دیگر وارد می شوند، موثر است. یک بررسی اخیر نشان داده که استفاده از این سیستم در خودروها میزان تصادف ها را تا ۲۷ درصد کاهش می دهد. حالا اتحادیه اروپا با اعمال مقررات جدید می خواهد اتومبیل ها را هوشمند تر کند تا ایمنی بیشتری هنگام رانندگی داشته باشیم.


نوشته شده توسط : soroosh

نحوه استفاده از تردمیل

یکشنبه 15 مرداد 1391   05:53 ب.ظ

نحوه استفاده از تردمیل
جام جم آنلاین: قدیم‌ترها اگر كسی می‌گفت به جای ورزش كردن و قدم زدن در طبیعت می‌توان داخل خانه راه رفت و حتی دوید، آن هم بدون این ‌كه به فضای زیادی نیاز باشد، نه تنها كسی حرفش را باور نمی‌كرد بلكه هیچ كس حاضر نمی‌شد لذت پیاده‌روی و دویدن در فضای باز را با چنین كاری عوض كند.

اما حالا اوضاع تغییر كرده و خیلی‌ها طرفدار این شیوه شده‌اند و به همین راحتی دستگاه تردمیل جای خودش را در خانه‌های ما باز كرده است؛ دستگاهی كه اغلب به درستی از آن استفاده نمی‌شود.

خیلی‌ها فقط روزهای اول سراغ تردمیل می‌روند و كم‌كم علت خریدش را هم از یاد می‌برند. برای همین در بسیاری از خانه‌ها، تردمیل نقش جالباسی را پیدا كرده؛ البته یك جالباسی گران قیمت و وسیله‌ای برای انداختن لباس‌های اضافی روی آن.

اما این موضوع را نیز نباید از یاد برد كه این روزها افراد فرصت كافی برای رفتن به باشگاه‌های ورزشی ندارند، پس استفاده از تردمیل می‌تواند به فعالیت و تحرك بیشتر آنها كمك كند؛ ولی نكته مهم كه متخصصان نیز بر آن تاكید دارند استفاده درست از تردمیل است.



ادامه مطلب

نوشته شده توسط : soroosh

شناسایی گیاه ضدپیری در هیمالیا

یکشنبه 15 مرداد 1391   12:42 ب.ظ


نوع مطلب : News--اخبار ،

پزشكان و متخصصان گیاهان دارویی در هند موفق به شناسایی یك گیاه مفید با خاصیت ضد پیری درهیمالیا شده‌اند. 

 
به گزارش ایسنا، متخصصان هندی می‌گویند این گیاه سبز رنگ كه در ارتفاعات هیمالیا پیدا شده، می‌تواند آنزیمی ترشح كند كه به عنوان یك فاكتور ضد پیری عمل می‌كند. 
 
به گزارش یونایتد نیوز، كارشناسان مركز مطالعاتی بیورسیورس در انستیتو CSIR هند می‌گویند، این گیاه تازه كشف شده «پوتنتیلا آتروسانگوئینا» نام دارد و در ارتفاعات هیمالیا در نزدیكی منطقه‌ای به نام "كانزوم" دیده شده است. این گیاه آنزیم «سوپراكسید دیسموتاز» را ترشح می‌كند. این آنزیم برای خنثی كردن مولكول‌های رادیكال و مضر سوپراكسید در سلول‌های گیاهی و جانوری مورد نیاز است. 
 
پزشكان هندی می‌گویند در آینده می‌توان از این آنزیم در تولید لوازم پزشكی، آرایشی، غذایی و یا حتی در محصولات گیاهی استفاده كرد. 
 
دكتر سانجای كومار مدت یك و نیم دهه است كه روی این پروژه كار می‌كند و در نهایت موفق شده است ژنی را در این آنزیم قرنطینه كرده و آن را تخمیر كند. متخصصان هندی این گیاه را تنها در ارتفاعات 4500 متری كوه‌های هیمالیا پیدا كرده‌اند و آزمایشات مختلفی روی آن انجام داده‌اند تا دریابند كه چطور گیاه مزبور می‌تواند در برابر سرمای شدید، حرارت زیاد و شدت نور زیاد، مقاومت كند. 
 
دكتر سانجای كومار تشریح كرد: آنزیم SOD در بدن تمام موجودات زنده از جمله گیاهان، جانوران و حتی انسان‌ها وجود دارد اما نوعی از آن كه در گیاه مزبور موجود است یك آنزیم حیاتی بوده كه با كنترل فرآیند سمی شدن اكسیژن ناشی از استرس اكسیدیته در هر ارگانیزم زنده، مرتبط است. 
 
دكتر سانجای می‌گوید: ما در ابتدا استفاده از این آنزیم برای تقویت عمر مفید میوه‌ها را آزمایش كرده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم. 
 
وی معتقد است از این گیاه می‌توان در تولید كرم‌ها، لوسیون‌ها، شامپوها و همچنین در پروسه‌های ذخیره‌سازی مواد غذایی فرآوری نشده و حفاظت از گیاهان در برابر شرایط استرس‌زا نظیر خشكی و گرمای شدید بهره جست. 


نوشته شده توسط : soroosh

 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic